måndag 25 april 2011

snart blir det sommarlov och det börjar komma knoppar på träden. satt på balkongen och hade en egen manikyr! jag kom på det själv.
för att göra "alex ala manikyr" behöver du: 
* nagellacksremover utan aceton, olja och parfym
* nagelfil
* underlack
*överlack
* handcreme
*en skål med varmt vatten (bara en liten som du kan doppa fingrarna i)
* nagelborste
så här gör du:
1. tvätta händerna ordentligt!
2.gör rent naglarna med nagellacksremoverom du har lack på dem
3. fila naglarna till önskad längd och form
4. sätt fingrarna i en skål med vatten så att du mjukar upp nagelbanden
5. använd därefter negelborsten och gör rent under naglarna
6. smörj in händerna med handcreme och låt dem torka
7. lacka med underlacket och låt dem torka ordentligt
8. välj ett snyggt nagellack och låt torka innan du tar ett överlack och penslar på.
jag tyckte det gick blev mycket finare, men man vet ju aldrig hur det går... man behöver ju absolut inte göra precis som i istruktionerna, man kan ju komma på något eget!!



  













idag så har jag åkt bil hela dagen!! det tog elva timmar att åka bil från mitt landställe till stockholm..!! det var lite jobbigt att sitta i bilen så länge när det var så varmt ute. vi stanna på en mac och åt, och då var det tjugo grader! i norrbotten!! :) saknar min katt sotis vääldigt mycke nu, och jag har inte sätt henne på flera månader. hon bor nu hos mormor och morfar för att vi har varit borta så mycket. och jag vill att hon ska bo hos mig, fast jag bor ju i lägenhet och mormor och morfar bor på landet. och det är ju bättre att en katt är ute än att hon är inomhus i en lägenhet. fast hon får ju gå ut på balkongen men det är ju inte samma sak.., men jag saknar henne såå mycket!! <3<3 miss u sotis!!
hoppas det går bra med manikyren!!
                                                              kram: Alex<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar